Chorwacja - bajkowy kraj

Chorwacja to kraj różnorodności, z tysiącem wysp, cudowną przyrodą. To miejsce w którym poczuliśmy się jak w bajce...

Pierwszego dnia od razu udaliśmy się na plażę, aby rozkoszować się widokiem Adriatyku. Byliśmy również w Zadarze stolicy Dalmacji, mieście z pięknym romańskim kościołem św. Donata z IX wieku. To miasto, gdzie można usłyszeć cudowne dźwięki organów morskich, zobaczyć najpiękniejszy zachód słońca. Drugiego dnia pobytu pojechaliśmy do miasta Szybenik i Parku Krajobrazowego, rzeki Krka, gdzie podziwialiśmy, dziewiczą przyrodę, cudowne wodospady. W środę wyruszyliśmy na podbój Splitu - średniowiecznego miasta, cesarza rzymskiego - Dioklecjana. Pełen ciepłego wdzięku Split jest miastem muzeów i kościołów, białych kamiennych uliczek i promenady palmowej. Zwiedziliśmy Pałac Dioklecjana, który wpisany jest na listę światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO. Tego dnia pojechaliśmy również do Trogiru – starego romańskiego miasta. Przez cały czas pobytu w Chorwacji odkrywaliśmy czar prawdziwej kuchni dalmatyńskiej. Spróbowaliśmy owoców morza(langusty, kalmary, krewetki i małże). Te boskie smaki będą nam przypominać Chorwację. To wymarzone miejsce dla żeglarzy i płetwonurków. Tu sny stają się jawą, dookoła pachnie lawendą, rosną gaje oliwne i rozłożyste palmy. Podczas pobytu podziwialiśmy wspaniałe pejzaże w błękicie morza. Z przyjemnością odkrywaliśmy uroki tego czarującego miejsca, w którym nawet mały spacer przemienia się w prawdziwą podróż po tysiącletniej historii. Słowami trudno wyrazić piękno tego kraju. Przed nami jeszcze Plitvickie Jeziora i długa podróż do domu.

Marta Hołowicka
Elżbieta Bawolska
Teresa Ostromecka
Danuta Żyto

================================

Dnia 22 maja 2010 o godz. 16.00 grupa około 50 uczniów z Gimnazjum im. Macieja Rataja w Żmigrodzie pod opieką nauczycieli: Marty Hołowickiej, Elżbiety Bawolskiej, Danuty Żyto i Teresy Ostromeckiej wyruszyła na tygodniową wycieczkę po Chorwacji.

>>Galeria Fotgrafii<<

Jak obiecaliśmy, oto nasza relacja z pierwszego dnia:

Po przyjeździe do Chorwacji zatrzymaliśmy się na chwilę w Zadarze. Tam mogliśmy zobaczyć najwiękasze organy wodne w Europie, Kościół św. Donata oraz wiele innych ciekawych miejsc. Następnie pojechaliśmy do naszego wspaniałego hotelu. Po odświerzeniu i rozpakowaniu naszych bagaży przebraliśmy się w stroje kąpielowe. Poszliśmy na plażę, która jest oddalona tylko 100m od miejsca naszego zakwaterowania. Pływałyśmy mimo dość zimnej wody biorąc pod uwagę to, że przyjechaliśmy do gorącego kraju. Większość czasu spędziliśmy opalając się na kamienistym brzegu, wsłuchując się w szum fal (p. Bawolska: i rozwrzeszczanych gimnazjalistów). Przed obfitą obiado-kolacją wyszliśmy na długi spacer po Vodicach. Pomimo zmęczenia i zaspania, dzień uważamy za bardzo udany.

Dzień 3 i 4:
W Chorwacji nie można się nudzić, każdego dnia staramy się zobaczyć jak najwięcej i poznać ten piękny kraj. We wtorek odwiedziliśmy Szybenik, w którym mogliśmy zobaczyć m.in. pomnik króla chorwackiego Petra Kresimira IV, twierdzę św. Michała, ktedrę św. Jakuba oraz przepiękne wąskie uliczki. Pojechaliśmy także do parku krajobrazowego rzeki Krka. Widzieliśmy wysokie wodospady, które nas zachwyciły. Na koniec popłynęliśmy w rejs nurtem rzeki Krka. W środę byliśmy w Splicie, gdzie zwiedziliśmy pałac cesarza Dioklecjana. Następnie przejechaliśmy do pięknego Trogiru, położonego na wyspie Grad. Oglądaliśmy tam katedrę św. Wawrzyńca, by potem przejść spacerkiem po "Las palmas". Tak jak każdego dnia po obiado kolacji udaliśmy się na spacer po Vodicach.

Ilona Kudła
Paulina Łopatka
Ala Wołoszyn

Proszę zarejestruj się by móc dodawać komentarze do tego artykułu.